امتیاز به این نوشته post

معرفی دانشگاه صباح الدین زعیم

دانشگاه صباح الدین زعیم در سال ۲۰۱۰ در شهر زیبای استانبول، به عنوان یک دانشگاه غیرانتفاعی تأسیس شده است و توسط شورای آموزش عالی ترکیه تایید شده است. این دانشگاه در ۲۴ آوریل ۲۰۱۰ به طور رسمی فعالیت خود را در دو پردیس مرکزی Halkalı و پردیس Altunizade آغاز کرده است. ماموریت دانشگاه صباح الدین زعیم، ارتقا سطح تحقیقات علمی و رتبه ملی و بین‌ المللی، در میان دانشگاه‌ های مشابه است.  همچنین این دانشگاه تلاش میکند تا در زمینه تحقیقات بین‌ المللی پیشرو باشد و دانش‌ آموزان خود را برای تبدیل شدن به افراد برجسته، همراه با تفکر انتقادی و آمادگی برای فعالیت در جایگاه‌‌های شایسته و مهم، حمایت کند. دانشگاه صباح الدین زعیم دارای هفت دانشکده است که در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرند.

معرفی دانشکده‌های صباح الدین زعیم

دانشگاه صباح الدین زعیم دارای دانشکده‌های متنوعی است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • دانشکده تعلیم و تربیت: این دانشکده به تحقیقات و آموزش در زمینه‌های آموزش و پرورش می‌پردازد و برنامه‌هایی برای آموزش اساتید و مدیران آموزشی ارائه می‌دهد.
  • دانشکده حقوق: در این دانشکده، دانشجویان به مطالعه و تحقیق در حوزه حقوق می‌پردازند، از جمله حقوق عمومی، حقوق خصوصی و حقوق بین‌الملل.
  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی: این دانشکده به مطالعه و تحقیق در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی اختصاص دارد، از جمله علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و …
  • دانشکده علوم اسلامی: در این دانشکده، مطالعات مرتبط با علوم اسلامی انجام می‌شود، از جمله تفسیر قرآن، حدیث، فقه و عقاید اسلامی.
  • دانشکده علوم بازرگانی و مدیریت: دانشکده‌ای که به تحقیقات و آموزش در زمینه مدیریت و علوم بازرگانی می‌پردازد، از جمله مدیریت استراتژیک، بازاریابی، حسابداری و …
  • دانشکده فنی و مهندسی و علوم طبیعی: این دانشکده به مطالعه و تحقیق در زمینه‌های فنی، مهندسی و علوم طبیعی می‌پردازد، از جمله مهندسی برق، مکانیک، علوم کامپیوتر، شیمی، فیزیک و …

این دانشکده‌ها هر کدام به تخصص خود مشغول به تحقیقات و آموزش هستند و به دانشجویان فرصت می‌دهند تا در زمینه‌های مختلف علمی و تخصصی تحصیل کنند و به توسعه مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار بپردازند. دانشکده علوم بهداشت دانشگاه صباح الدین زعیم برای افرادی که به زبان ترکی مسلط نیستند نیز بسیار مناسب است. زیرا امکان تحصیل در آن به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. در این صورت باید قبل از ارسال درخواست برای دانشگاه در یکی از آزمون‌ های زبان بین‌ المللی معتبر مانند آیلتس یا تافل شرکت کنید. این دانشگاه با ارائه بورسیه‌‌های مختلف و شرکت در برنامه‌‌های تبادلی توانسته به‌ خوبی در دانشجویان ایجاد انگیزه کند. از طرفی کمک‌‌های مادی و معنوی مختلف این دانشگاه به پژوهشگرانی که سعی بر ارتقای سطح علمی این دانشگاه دارند باعث شده است که تا این لحظه در حدود ۵۰۰ مقاله معتبر از این دانشگاه در نشریات معتبر سراسر جهان به چاپ برسد. رنکینگ این دانشگاه در بین دانشگاه‌های ترکیه ۱۱۷ و در بین دانشگاه‌های جهان ۵۶۱۴ می‌باشد.

دانشگاه صباح الدین زعیم با مشارکت در برنامه تبادل دانشجوی اراسموس پلاس فرصت‌ های طلایی برای پیشرفت تحصیلی و علمی دانشجویان و هیئت‌ علمی خود فراهم کرده است. این دانشگاه از طریق اراسموس پلاس می‌تواند با ۱۳۰ دانشگاه در ۳۸ کشور مختلف تبادل اعضا داشته باشد. دانشجویان، اساتید و حتی برخی از کارکنان دانشگاه از طریق این برنامه می‌توانند به کشوری که در اراسموس پلاس مشارکت داشته باشد رفته و آموزش‌‌های ویژه خود ببینند. البته اساتید خود می‌توانند آموزش‌ دهنده نیز باشند و تجربه تدریس در کشوری خارجی را تجربه کنند.

امکانات رفاهی و فرهنگی دانشگاه صباح الدین زعیم

دانشگاه صباح الدین زعیم از جمله مراکز آموزشی است که امکانات بسیار کامل و با کیفیتی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این دانشگاه دارای سالن‌‌های ورزشی و بدنسازی متعدد است که انواعی از رشته‌‌های ورزشی در آنها آموزش داده می‌شوند. امکان استفاده آزاد از آنها نیز وجود دارد. به‌ علاوه در این دانشگاه زمین گلف و میدان تیراندازی با کمان نیز وجود دارد. از طرف دیگر صباح الدین زعیم با ارائه کمک‌ های جسمانی و روانی به دانشجویان سعی بر این دارد که آنها را در بهترین وضعیت سلامتی نگه دارد. خوابگاه‌ های با فضای تمیز، گرم و صمیمی در کنار سالن‌‌های غذاخوری باکیفیت این دانشگاه خیال دانشجویان را از لحاظ تأمین بدیهیات زندگی آسوده کرده است. و در آخر دانشگاه صباح الدین زعیم صرفاً بر ارائه دانش تمرکز ندارد. مسئولان این دانشگاه حداکثر سعی خود را به کار می‌گیرند که سطح علمی این دانشگاه بالا باشد و بالا بماند و در عین‌ حال در تلاش هستند تا محیطی شاد، زیبا، پویا و بی‌ نقص برای دانشجویان فراهم کنند. دانشگاه صباح الدین زعیم در تلاش است تا در راستای آموزش باکیفیت برای دانشجویان خود امکانات رفاهی و فرهنگی مناسبی را فراهم کند. برخی از امکانات رفاهی و فرهنگی دانشگاه صباح الدین زعیم عبارتند از:

  • کتابخانه‌ای مجهز و بزرگ
  • خدمات پزشکی و سلامت بویژه برای دانشجویان معلول
  • امکانات ورزشی شامل مرکز تناسب اندام، زمین گلف، استادیوم، سالن ورزشی سرپوشیده، زمین تنیس، تنیس روی میز، قایقرانی در دریاچه، منطقه تیراندازی با کمان و زمین بسکتبال و والیبال
  • فعالیت‌های فرهنگی شامل برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌‌ها، کنفرانس‌‌ها و سخنرانی‌ های علمی
  • خدمات مسکن و خوابگاه‌های مدرن و مجهز

مدارک ثبت نام دانشگاه صباح الدین زعیم استانبول

  • نامه پذیرش
  • پاسپورت یا کارت شناسایی
  • اصل دیپلم دبیرستان (اگر مدارک به زبان انگلیسی یا ترکی نباشد، ترجمه محضری الزامی است)
  • اصل کارنامه دبیرستان (اگر مدارک به زبان انگلیسی یا ترکی نباشد، ترجمه محضری الزامی است)
  • گواهی معادل‌سازی (Denklik Belgesi)
  • عکس‌های پرتره x4
  • رسید پرداخت شهریه (اگر به‌صورت 100٪ بورسیه تحصیلی دریافت کرده‌اید، پرداخت شهریه نیاز نیست)
  • گواهی مهارت زبان (در صورت نیاز)
  • 2 عدد توصیه‌نامه
  • انگیزه‌نامه
  • مجوز اقامت

شهریه دانشگاه صباح الدین زعیم

دانشگاه صباح الدین زعیم یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که از طریق ارائه انواع بورسیه‌ها و تخفیف‌های ویژه تحصیلی، به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا به راحتی شهریه تحصیلی خود را تسویه کنند. این دانشگاه با معتبرترین استانداردهای آموزشی و تحقیقاتی خود، فرصت‌های یادگیری و پژوهشی گسترده‌ای را در زمینه‌های مختلف علمی از جمله علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق، علوم اسلامی، مدیریت و بازرگانی، فنی و مهندسی، و علوم طبیعی فراهم می‌آورد.

دانشگاه صباح الدین زعیم با تمرکز بر ارزش‌های اخلاقی و توسعه شخصی، به دانشجویان ابزارها و محیطی فراهم می‌کند که آن‌ها را به عنوان رهبران و نخبگان آموزش و پرورش، حقوق، مدیریت کسب و کار، و مهندسی در بازار کار بین‌المللی مجهز کند. شهریه سال تحصیلی 2022-2023 برای دوره‌های کارشناسی در این دانشگاه، با در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده، برای دانشجویان ملی و بین‌المللی معادل 5.750 دلار است. این امکانات و هزینه‌های تحصیلی مناسب، دانشگاه را به یک گزینه محبوب برای دانشجویان از سراسر جهان تبدیل کرده است تا آن‌ها بتوانند به بهترین نحو از تجربه تحصیلی خود بهره‌مند شوند و به آینده‌ای روشن و موفق دست یابند.

آدرس دانشگاه صباح الدین زعیم کجاست؟

آدرس دقیق دانشگاه صباح الدین زعیم در استانبول به صورت زیر است:

  • Halkalı Merkez, Halkalı, 34303 Küçükçekmece/İstanbul, Türkiye
  • شماره تماس: +904449798

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *