امتیاز به این نوشته post

تحصیلات دانشگاهی و نقش دانشگاه 17 ایلول باندیرما

تحصیلات دانشگاهی فرایند مهمی است که نقطه شروع حرفه و زندگی شما را شکل می‌دهد. کادر علمی بسیار مجرب دانشگاه 17 ایلول باندیرما که هر کدام در زمینه تخصصی خود خبره هستند، شما را برای رسیدن به بهترین مراتب علمی آماده می‌کنند. این دانشگاه دارای انواع مدارک است که با داشتن پردیس‌های مدرن، کیفیت آموزشی و تحقیقاتی و تجهیزات فیزیکی که محیطی را برای تولید علمی فراهم می‌کند، کارایی تحصیلات آکادمیک شما را افزایش می‌دهد و شما را برای رقابت در سطح جهانی آماده می‌کند.

فرصت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه 17 ایلول باندیرما

دانشگاه باندیرما فرصت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را همراه با کیفیت آموزشی بالا به شما ارائه می‌دهد. به لطف این فرصت‌ها، می‌توانید از پیشرفت شخصی خود مطمئن شوید و به زندگی دانشگاهی خود رنگ ببخشید. با ما همراه باشید تا در ادامه گزارش کاملی از دانشگاه باندیرما اون یدی ایلول ترکیه به شما ارائه دهیم.

تاریخچه و معرفی دانشگاه 17 ایلول باندیرما ترکیه

دانشگاه باندیرما با شعار «پلی به سوی آینده» در سال 2015 تأسیس شد و یکی از جوان‌ترین دانشگاه‌های دولتی ترکیه است که مراحل تأسیس خود را پس از جدایی از دانشگاه بالیکسیر به طور کامل به پایان رساند و در مدت کوتاهی به جایگاهی معتبر در بین دانشگاه‌های دولتی دست یافت. دانشگاه باندیرما با ادامه رشد خود و توسعه زیرساخت‌های مدرن و امکانات اجتماعی، در شرف تبدیل شدن به یک دانشگاه جهانی است.

پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه باندیرما

دانشگاه دولتی باندیرما در مجموع از 10 پردیس واقع در مناطق Bandırma، Gonen، Manyas، Erdek و Susurluk تشکیل شده است که فعالیت‌‌های آموزشی و پژوهشی خود را در 10 دانشکده، 4 مؤسسه تحصیلات تکمیلی، 1 مدرسه عالی و 9 مدرسه عالی حرفه‌ای ادامه می‌دهد. تعداد دانشجویان دانشگاه باندیرما 21000 نفر (2023-2022) است که 1958 دانشجوی آن بین‌المللی و از این عدد 118 نفر آن ایرانی هستند. دانشگاه 17 ایلول باندیرما که هدف آن تولید تحقیقات علمی و انتشارات بین‌المللی است، بر توسعه برنامه‌های آموزشی مطابق با استانداردهای بین‌المللی تمرکز دارد.

چرا دانشگاه باندیرما اون یدی ایلول؟

دانشگاه باندیرما اون یدی ایلول دارای هشت پردیس مجزا است. پردیس‌های BANU در جغرافیایی که آبی آسمان و سبزی زمین به هم می‌رسند، طیف وسیعی از مناطق سبز را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، با نزدیکی به مراکز شهر، فرصت‌های حمل‌ونقل سریع و راحتی را برای دانشجویان خود فراهم آورده است. مدرسه UHGD حرفه‌ای Erdek و پردیس‌های Edincik که در کنار دریا واقع شده‌اند، زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده‌ای دارند.

امکانات اقامتی و کتابخانه دانشگاه

به غیر از خوابگاه‌های متعلق به مؤسسه اعتباری و امور خوابگاه‌ها، خوابگاه‌ها و آپارتمان‌های خصوصی زیادی در مرکز شهر برای دانشجویان وجود دارد. دانشگاه باندیرما 17 ایلول ترکیه دارای یک کتابخانه با 850 هزار نشریه چاپی و دیجیتال است. همچنین با آزمایشگاه‌های جدید و مدرن خود، به آموزش‌های کاربردی و پایدار اهمیت می‌دهد و سازگاری فارغ‌التحصیلان با زندگی تجاری آتی را تسهیل می‌کند.

قراردادهای بین‌المللی و برنامه‌های تبادل دانشجویی

فارغ از جنبه‌های رفاهی و تفریحی، می‌توانید به لحاظ علمی هم روی دانشگاه باندیرما حساب باز کنید چرا که بیش از 100 قرارداد بین‌المللی با دانشگاه‌های 37 کشور مختلف در چارچوب برنامه‌های تبادل اراسموس پلاس و مولانا امضا کرده است که نشان از اعتبار و جایگاه ویژه این دانشگاه دارد.

تأییدیه دانشگاه باندیرما از ایران

دانشگاه باندیرما در لیست دانشگاه‌های مورد تأیید ایران قرار ندارد اما در برنامه‌های تبادل دانشجویی اراسموس، مولانا و فارابی مشارکت فعال دارد. دانشجویان این دانشگاه می‌توانند بخشی از دوره تحصیلی خود را حداکثر دو ترم از طریق برنامه‌های اراسموس در دانشگاه‌های اروپا، مولانا در دانشگاه‌های جهان و فارابی در دانشگاه‌های ترکیه بگذرانند.

موقعیت و دسترسی دانشگاه باندیرما

آدرس دقیق دانشگاه: بالیک اسیر، باندیرما10200، پردیس مرکزی دانشگاه باندیرما

دانشگاه باندیرما دارای زیرساخت‌های حمل‌ونقل متعدد و یک موقعیت مرکزی عالی است. همچنین مزیت نزدیک بودن به شهرهای بزرگی مانند استانبول، بورسا، چاناکاله، مانیسا و ازمیر را دارد. سفر به این شهرها از طریق جاده، دریا و مسیر ریلی امکان‌پذیر است. شهر باندیرما، 2 ساعت از استانبول، مهم‌ترین کلان‌شهر کشور ترکیه، 1 ساعت از بورسا، 2 ساعت از چاناکاله و مانیسا و 3 ساعت از شهر ازمیر فاصله دارد.

حمل‌ و نقل شهری

حمل‌ونقل شهری به پردیس مرکزی دانشگاه دولتی باندیرما توسط وسایل حمل‌ونقل عمومی متعلق به شهرداری انجام می‌شود. دسترسی به Erdek از ترمینال اتوبوس بین شهری Bandırma به Gonen، Manyas و Erdek و همچنین به Erdek با وسایل حمل‌ونقل عمومی واقع در مقابل ترمینال İDO در مرکز Bandırma امکان‌پذیر است. در نتیجه رفت‌وآمد به دانشگاه باندیرما به سهولت انجام می‌شود و جای هیچ نگرانی‌ای نیست.

رتبه و رنکینگ دانشگاه باندیرما 17 ایلول بالیکسیر

همان‌طور که تا الان متوجه شده‌اید، دانشگاه باندیرما یک مؤسسه آموزش عالی تازه تأسیس در سال 2015 است. به همین خاطر همچنان به زمان نیاز دارد تا در رقابت با دانشگاه‌های جاافتاده ترکیه جایگاه خود را ارتقا دهد. بر اساس سایت رتبه دهی 4icu.org رتبه جهانی و ملی این دانشگاه را در جدول زیر نمایش داده‌ایم؛

شرایط پذیرش دانشگاه باندیرما اون یدی ایلول ترکیه

برای اینکه بتوانید وارد دانشگاه باندیرما ترکیه شوید، باید پیش از هر چیز سه شرط پایه را داشته باشید که به شرح زیر هستند؛

  1. داشتن دیپلم دبیرستان
  2. ارائه نتایج آزمون یوس و یا یکی از آزمون‌های بین‌المللی (SAT, ACT, Abitur, IB,…)
  3. ارائه مدرک مهارت زبان ترکی یا انگلیسی بسته به زبان آموزشی رشته مورد نظر

اگر تصمیم خود را برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه گرفته‌اید بهتر است قبل از آنکه اقدام کنید با شرایط رفتن به ترکیه برای تحصیل به خوبی آشنا شوید.

مدارک ثبت نام دانشگاه 17 ایلول باندیرما

مدارکی را که برای ثبت نام دانشگاه باندیرما اون یدی ایلول به آن‌ها نیاز دارید به شرح زیر هستند؛

  • دیپلم دبیرستان و ترجمه ترکی یا انگلیسی آن
  • ریز نمرات رسمی و ترجمه ترکی یا انگلیسی آن
  • کپی صفحه اصلی پاسپورت
  • اسکن عکس پرسنلی
  • امتیاز مهارت زبان؛ کسانی که در آزمون مهارت زبان مردود شوند باید در برنامه آمادگی زبان مربوطه ارائه شده توسط دانشگاه شرکت کنند.
  • ارائه نتیجه آزمون یوس یا بین‌المللی

آزمون‌های لازم برای پذیرش دانشگاه 17 ایلول باندیرما

برای اخذ پذیرش از دانشگاه دولتی باندیرما، آزمون ورودی الزامی است. به همین خاطر متقاضیان باید در آزمون یوس (YOS)، آزمون یوس TR و یا آزمون‌های بین‌المللی (SAT, ACT,…) شرکت کنند و امتیاز مورد قبول دانشگاه را کسب نمایند. اکثر دانشگاه‌های دولتی ترکیه پذیرش بدون آزمون ورودی یا همان کنکور را ندارند. اما اغلب دانشگاه‌های خصوصی بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند.

مشاوره تحصیلی با نستا برای تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه با توجه به کیفیت بالای آموزش و هزینه‌های مناسب، مقصدی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است. اگر شما نیز به دنبال تحصیل در ترکیه هستید و نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، مشاوران نستا می‌توانند شما را در این مسیر همراهی کنند. نستا با تیمی مجرب از مشاوران تحصیلی، شما را در انتخاب بهترین دانشگاه‌ها و رشته‌ها، تهیه مدارک لازم، آمادگی برای آزمون‌های ورودی و حتی فرآیندهای پس از ورود به دانشگاه راهنمایی می‌کند. با مشاوره تحصیلی نستا، می‌توانید با اطمینان کامل مسیر تحصیلی خود را در ترکیه آغاز کنید و به اهداف آموزشی خود دست یابید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *