مدرسه کِیِستون در سال ۲۰۱۱ در شهر زیبای استانبول توسط سما کیزیلکایا که بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ در کانادا تحصیل کرد و برنامه درسی ۰-۳ ساله کانادا را با ترکیه تطبیق داد تاسیس شد. برنامه درسی این مدرسه برای پاسخگویی به نیازهای آموزشی دانش آموزان بین المللی طراحی شده است. هدف ترغیب دانش آموزان به اقدام و تبدیل شدن به یاد گیرندگان مادام العمر برای داشتن زندگی بهتر و لذت بخش تر با مزایای عصر اطلاعات است.
مدرسه کِیِستون برنامه درسی خود را با سفرهای میدانی، سخنرانان مهمان، ارائه ها، نمایشگاه های تجاری، مسابقات، بحث ها، همه رویدادهای مدرسه هماهنگ می کند.

زبان اصلی این مدرسه انگلیسی و زبان دوم این مدرسه فرانسوی می‌باشد. در این مدرسه دانش آموزان تشویق می شوند تا به طور فعال در فرآیندهای یادگیری از طریق پروژه ها و فعالیت های که آموزش را با زندگی واقعی ترکیب می کنند، شرکت کنند. یادگیری خارج از برنامه نقش مهمی در رشد دانش آموزان در زندگی مدرسه ایفا می کند و آنها را برای تجربه های چالش برانگیز که در آینده در انتظار آنهاست آماده می کند.
این مدرسه از امکانات عالی برخوردار است ،یکی از مهمترین اهداف این مدرسه تغذیه سالم و مفید برای دانش آموزان است تغذیه دانش آموزان در این مدرسه با مواد ارگانیک و بدون استفاده از مواد نگه دارنده آماده میشود.
از دیگر امکانات این مدرسه زمین بسکتبال استاندارد، کلاس های رقص، سالن های ورزشی مجهز و سر پوشیده است.

سیستم آموزشی کشور ترکیه

سن آموزش رسمی در ترکیه از ۶ سالگی آغاز می گردد و ثبت نام کودکان در مقطع ابتدایی و همچنین متوسطه اجباری می باشد و در صورتی که والدین از حضور کودک در مدارس ممانعت نمایند سبب پیگیری قانونی والدین کودک می گردد. لازم به یادآوری می باشد که تحصیل رسمی در ترکیه ۱۲ سال به طول می انجامد.

شروع سال تحصیلی دانش آموزان در ترکیه از اواسط اردیبهشت می باشد و تا آخر دی ماه ترم اول طول می کشد. ترم تحصیلی دوم در مدارس ترکیه در اواسط ماه بهمن آغاز می گردد. اواسط ماه خرداد هم تعطیلات تابستانی شروع می گردد.

ثبت نام در مدارس از اواسط تیر ماه شروع می شود. اما در بسیاری از مدارس این تاریخ ها می تواند تغییر یابد.

مدارس کشور ترکیه در سه مقطع تحصیلی اقدام به ثبت نام دانش آموزان می کنند. این سه مقطع عبارتند از:

  • مقطع ابتدایی
  • مقطع متوسطه
  • مقطع دبیرستان

کیفیت آموزشی مدارس خصوصی ترکیه

از نظر کیفیت آموزشی و امکانات بین مدارس دولتی و مدارس خصوصی در ترکیه تفاوت های زیادی وجود دارد. دلیل این امر ، دادن هزینه ثبت نام والدین به این مدارس می باشد که تحت عنوان “کمک مالی” پرداخت می شود.

هزینه ثبت نام مدارس خصوصی در حین ثبت نام با عنوان “کمک هزینه تحصیلی” پرداخت می شود. خوب بودجه مدارس دولتی که دولت آنها رو فراهم می کنه بسیار پایین هستش و در بسیاری از موارد در مدرسه ها حتی کلاس های فوق برنامه هم برگزار نمی شود این در حالی است که در مدارس خصوصی هیات امنای مدرسه و خانواده فعالیتهای اجتماعی خارج از برنامه عادی درسی را با توجه کمکهای مالی ترتیب داده شده از سمت والدین ترتیب می دهند.

در نتیجه، کیفیت تحصیلی که دانش آموزان دریافت می کنند ، مستقیماً تحت تأثیر وضعیت اقتصادی – اجتماعی خانواده های آنها است.

اگر به دنبال یک فرصت برای پیشرفت تحصیلی و شغلی خود هستید، موسسه سرمایه گذاری و مهاجرتی نستا، تمام مراحل مشاوره، بررسی و انتخاب مقطع تحصیلی، اخذ پذیرش و درخواست به دانشگاه، پیش ثبت نام، معادل سازی مدرک، ثبت نام نهایی، انجام امور اقامتی و اسکان را به اصولی ترین بهترین روش ممکن برایتان انجام خواهد داد.