خدمات اخذ پذیرش موسسه نستا برای مهاجرت شامل: ترکیه توانسته با داشتن فرهنگی آسیایی، کشور خود را با پیشرفت‌ های اروپایی همگام کند. به همین دلیل نه تنها گردشگری، اقامت و کار، بلکه تحصیل در دانشگاه‌ های آن نیز هدف افراد بسیاری است. در حال حاضر دانشجویان و دانش آموزان زیادی برای ادامه تحصیل، کشور ترکیه را انتخاب می کنند.

دانشگاه‌ های دولتی چه مدارکی نیاز دارند؟

اغلب دانشگاه‌ های دولتی از طریق بورسیه دانشجو میپذیرند. اما غیر از آن دو روش دیگر نیز برای آن وجود دارد. با این‌ حال باید بدانید پذیرش در دانشگاه دولتی بسیار سخت‌ تر از دانشگاه خصوصی است. این دو روش عبارت‌ اند از:

  • روش اول وابسته به معدل دیپلم یا همان مدرک دبیرستان شما است. این بدان دلیل است که متقاضیان با معدل بالاتر شرایط بهتری برای پذیرش دارند. در کنار آن قبولی در آزمون YOS نیز شرط است.
  • در روش دوم ابتدا شما باید در آزمون YOS موفق شوید و رتبه بالایی دریافت کنید. این رتبه اغلب باید نود درصد و بالاتر از آن باشد.

این کشور در رتبه های دانشگاهی در سطح بین المللی رشد بسیاری داشته و مدارک این دانشگاه‌ ها اعتبار زیادی دارند. اگر در این کشور تحصیل کنید، متوجه میشوید که هیچ تفاوتی با سیستم بولونیای اتحادیه اروپا (سیستم یکپارچه نظام آموزشی) وجود ندارد. مزایای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه -پایین بودن هزینه‌ های زندگی و تحصیل ،نداشتن محدودیت سنی در بسیاری از رشته‌ ها برای متقاضیان تحصیل -عدم نیاز به مدرک زبان (انگلیسی-ترکی) برای اخذ پذیرش -امکان انتقال دانشجو در حین تحصیل به دانشگاه‌ های اروپایی -حق انتخاب برای متقاضی برای تحصیل به زبان انگلیسی یا ترکی -اجازه کار برای دانشجویان حین تحصیل و بعد از پایان دوره‌ی تحصیل، برخورداری از حمایت‌ های دولتی (حمل و نقل، بهداشت و درمان و…) همانند سایر دانشجویان اگر به دنبال یک فرصت برای پیشرفت تحصیلی و شغلی خود هستید.

موسسه سرمایه گذاری و مهاجرتی نستا، تمام مراحل مشاوره، بررسی و انتخاب مقطع تحصیلی، اخذ پذیرش و درخواست به دانشگاه، پیش ثبت نام، معادل سازی مدرک، ثبت نام نهایی، انجام امور اقامتی و اسکان را به اصولی ترین و بهترین روش ممکن برایتان انجام خواهد داد.

ترکیه در حدود ۱۸۰ دانشگاه دولتی و خصوصی دارد که خدمات آموزشی و تحصیلی مناسبی به دانشجویان ارائه میدهند. بیشتر دانشگاه‌های ترکیه به‌ تازگی تأسیس شده‌اند و در سال ۱۹۸۰ در ترکیه فقط ۸ دانشگاه وجود داشت. هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بسیار کمتر از دانشگاه‌های خصوصی است و همین‌ طور بسته به رشته و دانشگاه تحصیل و زبان تحصیل شما نیز شهریه متفاوت است.

 

اخذ پذیرش تحصیلی

شرایط دانشگاه های خصوصی ترکیه

دانشگاه های خصوصی ترکیه شرایط خوبی را برای متقاضیان خارجی فراهم کرده اند. برای افرادی که از کنکور ایران خسته شده اند و نمیخواهند کلا در آزمون ورودی شرکت کنند، پذیرش از دانشگاه های خصوصی بدون کنکور ترکیه بهترین گزینه است. دانشگاه های خصوصی در ترکیه، شرایط اخذ پذیرش بسیار راحتی دارند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خصوصی ترکیه نیازی به شرکت در هیچ آزمون ورودی نیست.

چون در بیشتر دانشگاه های خصوصی ترکیه به زبان انگلیسی تدریس می شود نیاز به مدرک زبان هست. اما اگر مدرک زبان نداشته باشید، خود دانشگاه بعد آزمون ارزیابی سطح زبان شما یک دوره زبان که مدت آن بسته به سطح زبان شماست و می تواند تا یک سال باشد، برای شما پیش از ترم های اصلی برگزار می کند.
فرایند پذیرش از این دانشگاه ها بدین صورت است که شما تنها مدارک مقطع دیپلم خود را به دانشگاه ارائه می کنید. موسسه نستا بعنوان موسسه ای برای مشاوره تحصیلی و اعزام دانشجو به کشور ترکیه می تواند در رشته های مختلف از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و رشته های مهندسی با بورسیه های فوق العاده برای دانش پذیران اقدام به پذیرش از دانشگاه های خصوصی ترکیه نماید. و شما را به هدف تحصیل در ترکیه راهنمایی و مشاوره رایگان ارائه کند.

لیست دانشگاه های خصوصی استانبول

  • دانشگاه باهچه شهیر
  • دانشگاه بزمی عالم
  • دانشگاه آجی بادام
  • دانشگاه بیرونی
  • دانشگاه ایشیک
  • دانشگاه بیگلی
  • دانشگاه بیلیم
  • دانشگاه مدیپول
  • دانشگاه آیدین
  • دانشگاه صباح الدین زعیم
  • دانشگاه اوسکودار
  • دانشگاه ینی یوزییل
  • دانشگاه سابانجی
  • دانشگاه یدی تپه
  • دانشگاه کادیرهاس

دانشگاه های خصوصی ترکیه چه ویژگی های دارند؟

دانشگاه های خصوصی ترکیه تحت حمایت ارگان های خصوصی ترکیه بوده ولی همانند دانشگاه های دولتی ترکیه تحت نظارت سیستم آموزش عالی این کشور موسوم به YÖK یوک اداره می شوند.
در کشور ما تصور خیلی ها بر این است که وقتی صحبت از دانشگاه خصوصی می شود یعنی از لحاظ رتبه علمی پایین بوده و دانشگاه ضعیفی است. اما در کشور ترکیه اینطور نیست، خیلی از دانشگاه های خصوصی در ترکیه توانسته اند خود را با دانشگاه های دولتی هم سطح کنند و حتی جزو دانشگاه های برتر جهان نیز قرار گرفته اند.
تقریباً ۸۰ دانشگاه خصوصی در ترکیه وجود دارد. هزینه این دانشگاه ها نسبت به دانشگاه های دولتی ترکیه بیشتر بوده، اما در مقایسه با دانشگاه های خصوصی اروپا از هزینه تحصیل کمتری برخوردارند.
رقابت شدید بین دانشجویان خود ترکیه و متقاضیان خارجی برای قبولی در دانشگاه های دولتی این کشور باعث شده تا متقاضیان تحصیل در کشور ترکیه به سمت پذیرش از دانشگاه های خصوصی ترکیه روی بیاورند. این مورد مخصوصا در رشته های همچون پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی بیشتر دیده میشود.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خصوصی ترکیه

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خصوصی ترکیه برای شما خیلی راحت در دسترس هستند. اگر قصد دارید که مدرک لیسانس خود را با پذیرش از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه بگیرید، باید از دبیرستان فارغ‌ التحصیل شوید یا اگر در حال تحصیل باشید باید تا قبل از ورود به دانشگاه مدرک دبیرستان خود را رفته باشید. اسناد و مدارکی که در زیر آمده باید در لیست درخواست شما باشد:

  • فرم درخواست
  • فتوکپی مدرک دیپلم دبیرستان
  • ریزنمرات و ارائه سوابق تحصیلی (دبیرستان)
  • دو قطعه عکس
  • گذرنامه اسکن شده
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست (۳۵-۱۰۰ دلار آمریکا)
  • ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی (یعنی توانایی شما برای تامین هزینه زندگی در طول تحصیل)
  • گواهینامه نمره زبان انگلیسی (آزمون تافل، آزمون آیلتس)
  • مدرک تسلط به زبان ترکی استانبولی(اختیاری)

هزینه تحصیل در کشور ترکیه در مقطع کارشناسی و به زبان انگلیسی کمی بیشتر بوده نسبت به هزینه تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی و به زبان ترکی . هزینه تحصیل کردن در کشور ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی کمی بیشتر از هزینه تحصیل کردن در مقطع کارشناسی ارشد به زبان ترکی است.

البته این هزینه صرفاً شهریه‌ ی دانشگاه است و هزینه‌ی زندگی و اقامت در ترکیه را باید جداگانه در نظر بگیرید. مقطع کارشناسی در ترکیه در حدود ۳ الی ۴ سال طول می‌کشد و مقطع کارشناسی ارشد با توجه رشته تحصیلی از ۲ تا ۳ سال متفاوت است. تحصیل در مقطع دکترا در بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه به زبان انگلیسی، آلمانی یا فرانسوی و یا ترکی انجام میشود و متناسب با رشته مدت زمان متغییر  ۳ الی ۵ سال به طول می‌انجامد. نکته دیگر نیز این است که دانشگاه های خصوصی شهریه نسبتا بالاتری از دانشگاه های دولتی دارند. تحصیل در ترکیه دارای شرایطی می باشد که در زیر به آن اشاره میکنیم .

  1.  امکان کار در حین تحصیل
  2. امکان اخذ اقامت ترکیه
  3. سطح آموزشی بالا
  4.  مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیلی

دانشگاه‌های ترکیه، دانشجویان را برای هزینه‌ های درمانی محدود و اضطراری بیمه میکنند و در صورتی که دانشجو بیمه‌ ی کاملتری بخواهد باید خود را تحت پوشش یک بیمه‌ی بین المللی دربیاورد.

از دیگر مزایایی که پذیرش تحصیلی ترکیه برای متقاضیان به دنبال دارد میتوان به مواردی همچون اخذ ویزا برای اعضای درجه یک خانواده نام برد. همچنین باید به استفاده از تمام امکانات رفاهی این کشور، ارزش و اعتبار بالای ویزای تحصیلی ترکیه و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مجموعه نستا تماس بگیرید.